Legújabb sorozatomban, a Tudástár-ban rendszeresen bemutatok egy-egy szakkifejezést, amelyet érdemes ismerni az adományszervezőnknek.
Éves átlag adomány összege
Fontos, hogy akár havonta is feljegyezzük, hogy mennyi az adományaink átlaga. Ebből éves átlagot tudunk majd mérni. Ha különböző adományszervezési programjaink vannak, akkor azok adományait külön-külön jegyezzük fel, mert fontos tudnunk, hogy melyik program mennyi adományt hoz. Kiszámítás: összes adomány összege / összes adományozó
Mire jó?
- nélkülözhetetlen éves költségvetés tervezésekor
- összehasonlíthatóvá teszi a különböző fundraising tevékenységeinket és az adományozóinkat
Hogy tudjuk növelni?
- a toborzásra kell fókuszálni: tesztelni a különböző adományozási összegeket
- „upgrade” programmal, amiben a meglévő támogatót megkérjük, hogy emelje a támogatási összegét
Jellemző adományösszeg
A átlagadománytól különbözik, mert ebben az esetben azt nézzük, hogy milyen összegek azok, amelyeket az adományozók adni szoktak. Míg az átlag esetében nem tudunk súlyozni, itt láthatjuk, hogy melyik adományösszegből van a legtöbb.
Mire jó?
- Könnyebb eldönteni, hogy mekkora legyen az a konkrét összeg, amelyet egy adományozótól kérünk egy kampány esetében. Például ha egy adománykérő e-mailt készítünk és egy konkrét kampányunkra kérünk adományt, akkor érdemes tudnunk, hogy pl. a mi adományozóink leginkább 2000 Ft-ot szeretnek adni, így az adományozni kívánt összegek között szerepeltessünk 2000 Ft körüli összegeket is.
Adományozási gyakoriság
Fontos mérnünk, hogy milyen gyakran adományoznak a támogatóink. Akkor van jelentősége, ha az adományszervezési programunk olyan, amelyben a támogató maga dönti el, hogy milyen gyakran adományoz. Például DM levélnél nem minden csekket fizeti be, amelyet küldünk neki, csak minden másodikat. Vagy e-mail fundraisingnél hány e-mailünkre fizet a donor. Vagy rendszeres adományozásnál havi vagy háromhavi, esetleg éves adományozásban állapodunk meg.
Mire jó?
- nélkülözhetetlen az éves költségvetés megtervezésekor
- összehasonlíthatóvá teszi a különböző fundraising programjainkat
Hogyan javítsuk:
- teszteljünk! Tudjuk meg, hogy mely gyakoriság a legmegfelelőbb az adott célcsoportnak vagy az adott módszerhez